vc-header-02

Home > Sporten > Stootzaktraining

Stootzaktraining is één van onze meest populaire lessen. Je kan deze les dan ook meerdere malen per week volgen (zie rooster).

Wat is Stootzaktraining?
In deze les van een uur oefen je je technieken op een aan het plafond hangende stootzak van 1.80 of 1.50 m. De les begint net als alle andere lessen met het groeten. Vervolgens wordt de warming up gedaan. Hierin zijn ook altijd rek-, strek-, kracht- en buikspieroefeningen opgenomen. De les wordt afgesloten met een cooling down en het afgroeten.

Techniek en conditie!
In de feitelijke training werk je aan je technieken en je conditie. Alle spieren komen aan bod en door de combinatie van kracht en snelheid is stootzaktraining een echte fatburner. Deze les is dan ook erg populair onder vrouwen. Tijdens de les staat een lekker muziekje aan dat je stimuleert actief te trainen.

Bij de stootzaktraining gebruik je stootzakhandschoenen (een lichtere vorm van een bokshandschoen). Wanneer je last van je scheenbeen krijgt (dit kan zeker bij beginners het geval zijn) kan je scheenbeschermers omdoen. Tijdens de les mag water gedronken worden uit een bidon of een flesje. Andere dranken zijn in de dojo niet toegestaan.


Dit filmpje is gemaakt tijdens een stootzaktraining van Gerrie.

Vechtsportcentrum Wout Kist op mijnalbumVechtsportcentrum Wout Kist op YouTubefacebook_logo

Openingstijden

DagTijd
Maandag Gesloten
Dinsdag 19.15 - 22.00
Woensdag 15.45 - 18.00
19.15 - 21.00
Donderdag 18.45 - 21.30
Vrijdag 18.00 - 21.00
Zaterdag 10.45 - 12.30
We hebben 26 gasten online

calibris-bord-medium